zondag 25 oktober 2009

Keeping busy.............

HALLOOTJES!


Ondertussen is er alweer een hoop gebeurd in ons paleisje!

Deze week had ik vakantie, dus kon ik Vin mooi even helpen door chronisch in de weg te lopen, op de verkeerde plek de verkeerde dingen te doen, "even fijn alles op te ruimen" waardoor Vin niets meer kon vinden, enz. enz..


Maar goed, Vin had nog een paar "veilige" klussen die ik ook kon doen, dus heb ik deze week geleerd om Rockwol te snijden (en ja, dat jeukt net zoals glaswol, vooral als even in je gezicht krabt), kapjes op elektradingen plaatsen (die natuurlijk allemaal net niet pasten, waardoor Vin zich er alsnog mee moest bemoeien), de stenenberg onder de grond verplaatsen (dat ging goed, want er kon niets stuk), de takken van de bomen zagen (je wil niet weten hoeveel beestjes daar nog inzitten in de herfst), tegeltjes afhakken (lekker eigenwijs toch die grote beitel en hamer pakken, waardoor het allemaal toch langer duurde dan als je het met beleid en kleiner gereedschap doet) en vooral vegen, nog meer vegen en nog meer vegen.


Volgens Vin heb ik enorm geholpen, al denk ik dat hij blij is als hij het rijk weer (samen met met vader) alleen heeft.





Vin tapt water bij de bron (de watermeter) voor het koken van de eitjes.



Tegeltjes hakken onder aanmoediging van mijn moeder, die rustig bleef zitten tussen de rondvliegende stukjes tegel. En elke keer als er weer een stukje los kwam weer juichte.


Actiefoto! Pijpen afzagen MET vonken!!!! Eerst heel stoer zonder veiligheidsbril, maar een paar minuten later toch maar met bril................






Ons bureau annex werktafel annex eettafel annex bijzettafel...



Netjes geveegd en opgeruimd.




De w.c. in wording.



Onder de vloer hebben pa en Vin met het nieuwe speelgoed (een of andere grote, snelle, supersonische zaag) de bovenranden van de kamerindeling afgezaagd. Zoals je ziet voldeed de zaag...............keurige rechte randen.




Ik heb de de onderste takken afgezaagd, zodat Vin onze "nieuwe" schutting aan de bomen vast kon schroeven, zodat Dwight binnenkort ook mee kan en niet zomaar bij de buurvrouw in de tuin kan.



De EGALINE, errug duur spul, zal voor kleine oppervlakten vast en zeker werken, maar drie zakken en honderd euro verder heeft Vin besloten gewoon beton te gaan kopen en het daarmee te gaan doen, anders wordt het wel een duur grapje.



Let op het licht achter de knop!!!! Je kunt straks bij ons "glow in the dark"-doortrekken.



En toen was het licht weer uit.......................


Geen opmerkingen:

Een reactie posten